Min midsommar

Jag har haft den skönaste helgen på länge, I torsdagskväll åkte mamma och pappa ner till stockholm men jag bestämde mig för att stanna hemma och försöka dra ihop nått kul, anna kom hit och vi kollade runt vad andra skulle göra men de verkade ovanligt lugnt och de flesta skulle ut till olika stugor eller resa till en annan stad/ö. På fradagmorgon(midsommarafton) ångrade jag mig och vid 12-tiden satt jag på tåget mot stockholm...(ibland blir jag så trött på mig själv) MEN, jag valde helt rätt,
halv 2 var jag framme i stockholm så vi åkte ut till skansen och strosade runt några timmar, gick igenom rosendal och runt sjön, efter många om och men bestämde vi oss även för att käka midsommarlunsh på hasselbacken och de va verkligen toppen, en jättegod bufé med huuur mycket mat som helst, jag var mätt efter silltallricken och då hade jag laxen, köttet, salladerna, rörorna, och VARMRÄTTEN OCH efterrätten kvar, jag har nog aldrig varit så mätt tror jag, men gott varé!
På lördagen var det strålande sol i stockholm och vi klev vi upp lite tidigare och åkte med på en jätteskön 3timmars båttur ut till stockholms skärgård, vi hoppade av på en ö som jag inte kommer ihåg va den heter men där var det rena idyllen, de kändes inte som jag var i sverige, helt makalöst och precis så som man vill att allt ska vara med slipade klippor, strålande sol, klart vatten och en söt liten bod som användes som livsmedelsbutik med hembakat bröd, frukt och grönt.
jag njöt verkligen till max. de är verkligen alltid lika skönt att få komma bort till ställen man aldrig varit på och där man inte känner nån.
Vid 5tiden var vi hemma i lägenheten igen och pustade lite efter båtturen innan vi svichade om och drog oss in till stan för middag, vi hamnade på ett ställe vid slussen, och åt varsin rejäl köttbit ;)

Ja jag har bara myst och ätit gott hela helgen, och vädret har faktist varit riktig bra de med, även fast de inte lät som så.

jag har knäppt lite bilder med mobilen som säkert kommer upp lite senare :)

glad midsommar på er också :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0