Eftersnack

Hej!  allt bra med er där hemma? jag har lite hemlängtan idag, det är regn och rusk i hela oslo ochjag  känner mig mottligt seg och uttråkad.. tänkte bege mig till proffice snart och snacka litt med Kari, hon hade planer på att jag skulle få jobba på barnehagen denhär veckan.
Jag fick ju somsagt jobbet på Peppes, som kock! jag blev helt paff när de frågade om jag kunde tänka mig att jobba som kock med två andra ist som servetris. visst sa jag och halv 12 på fredagskvällen fick jag besked om att jag fick jobbet. Det roligaste med att få ett jobb är inte bara att man får det utan att man samtidigt slår ut en massa annat folk, de som inte får det. Man blir dendär lyckliga vinnaren! HA!
hur som helst så börjar jag inte jobba för en om två veckor så jag måste jobba på lite ströjobb innan dess.

Kicki har lovat att göra pankisar när hon kommer hem och sen blir de promenad.
Om Linda ringer så ska jag fika med henne med :)

I Lördags bjöd jag och Kicki Carro och Marlene på potatisgrateng hemma hos oss, vi fixade oss iording och drog in till stan runt 12 tiden, där vi mötte upp en lite sarlig samling av folk och sen begav vi oss till en pubb. kvällen var rolig men inte så mycket att hänga i taket med. Den började bra men slutade mycket tråkigare! det blir ofta så när man har lite taskig planering, klockan rinner iväg och man blir trött..

Hoppas ni bra därhemma och att vi ses snart, de börjar bli lite jukstämmning här i Oslo och jag och Kicki funderar på om man kan börja göra lussebullar redan nu?
hejdå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0