Fredag=Helg!

Fredag=Helg!
Då har en vecka runnit iväg igen, det är inte klokt va fort tiden går. Som tur är så har jag fått en heldel undanstökat denhär veckan så nu kan jag lägga hela helgen på att bara ta det lugnt...(?) Nä, lugnt blir det nog aldrig, det finns alltid någonting att göra när det gäller skolarbete och protjektarbetets (PA) avslut börja närma sig...
Hur ska man hinna!!??!

Idag pratade vi om sveriges språkutveckling på svenskan, i slutet gick vi igenom lite namn och vad de har för betydelse eller var dom kommer ifrån. Mitt efternamn "Jonsson" kommer från Bönderna och mitt förnamn kommer från Karin, det har alltså samma betydelse som Karin, "ren, kysk".
Kolla här vad era namn betyder http://www.svenskanamn.se/ 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0