MITT hjärtas dag.

Ja, somsagt, idag är det alla hjärtanens dag, jag tycker det kan vara lite överskattat med allt "pynt" i affärerna, det sägs att 14 Februari är dagen då affärerna tjänar som bäst näst efter dagarna innan julafton,
Visst låter det sjukt? det tycker iaf jag, är det med pengar man visar sig kärlek till varandra eller vad är meningen?
Nej, tacka vet jag en fin kommentar, en kram eller att få tillbringa en stund med de personer man tycker mest om.
Dumpa alla fula I-love-U-nallar och plastrosor och egna en stund åt dig själv, för de hoppas jag är den person du gillar mest?

Just nu sitter jag hemma hos min syster, jag ligger i soffan och känner doften av vitlöksbröd och stearinljus, hon håller jusst nu på och kokar ihop en av mina favoriträtter, nämligen spagatti och köttfärschsås medans vi väntar på att mamma och pappa ska pallra sig hit. Framför mig har jag en: Enkel, Mysig och Kärleksfull kväll.

Idag är det ditt hjärtas dag,
Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0