Trött dag och vaniljyoghurt

Dagens morgon kan jag tacka gud för att vi hade lång sovmorgon.
Igårkväll tänkte jag ut att jag skulle gå upp klockan åtta för att jag skulle hinna förbi mamsell och banken innan jag började.  Men när jag väl vaknade imorse hade jag tryckt på "snooze-knappen" var tionde minut i 1½ timme, kändes inte skitbra... Istället fick jag stressa hela morgonen och sen springa till bussen som jag iaf missade.
Tur i oturen bjöd nästan busschaufför mig på en gratisresa eftersom tidigare chauffören åkte ifrån mig.

Väl i skolan skulle vi fortsätta med våra filmprojekt som går skitdåligt för mig och cicci, och lika dåligt gick det idag. Som ett vackert litet avslut på min sketna dag låg psykologi!

För fyrtio minuter sen kom jag hem, men det känns faktist genast lite bättre efter en tallrik vanilyoghurt.

Lite-vaniljyoghurt-smoothie-tips har jag hittat som jag tänker prova i veckan. (prova ni med)

FÖRSTA
Ingredienser 1 glas
1 ½ dl Vaniljyoghurt
1 dl Mjölk
1 dl Frysta jordgubbar
½ Banan

GÖR SÅ HÄR:
Häll yoghurt och mjölk i en mixer. Skiva ner bananen och häll i jordgubbarna. Mixa alltsammans. Häll upp i glas!


ANDRA
två större glas
Det här behöver du :
1 mango  (fast jag skippar nog mango, tar det som finns hemma)
2 apelsiner
1 citron
3 dl vaniljyoghurt

GÖR SÅ HÄR :
Skala & skär frukterna i mindre bitar, mixa med mixerstav eller i matberedare tills allt blir slätt,  tillsätt vaniljyoghurten och vispa ihop snabbt, häll upp i fina glas. En energibomb av läskande frukter!


 TREDJE
Ingredienser till 2 glas
4 dl Vaniljyoghurt
2 msk Florsocker
½ tsk Kardemumma
2 msk Osaltade pistagemandlar

GÖR SÅ HÄR:
häll i vaniljyoghurten i en bunke eller liknande
Hacka pistagemandlarna grovt. Rör ner florsocker, kardemumma och pistagemandlar i yoghurten. Häll upp i glas.
Låt stå kallt i kylskåpet innan servering!


LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

låter gott!! =) måste testa... mums!!

2007-11-19 @ 18:05:19
URL: http://hannaofsweden.blogg.se
Postat av: Anonym

ska jag bjuda dig på ikväll sis :)

2007-11-19 @ 18:22:39
Postat av: Moa

mmmh, den andra smoothien ska jag testa ;)

2007-11-21 @ 17:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0